משרד האדריכלים  BK, אשר בעליו הם האדריכלים אלון ברנוביץ' ואירנה קרוננברג, הוא משרד שעובד בין היתר עם רשתות של מלונות בין המוכרים בעולם כדוגמת W HOTELS ו- Sir Hotels ועיצב עשרות לוביים, חדרים, לאונג'ים ומסעדות נחשבות במקומות נחשקים בעולם וגם בישראל. תוכלו לראות את מסעדת יפו-תל אביב בעיצובם, ZOZOBRA, מסעדת מוזיאון ת"א ועוד פרוייקטים רבים המנקדים את הארץ והעולם.

ArtImg_Z4da_BK704

(מלון סר אלברט Sir Albert בהולנד.)

האתגר של טוטם, בכל פעם שעובדת עם BK מחדש, הוא להקים לתחייה את החזון שלהם אשר באופן עקבי דואג להיות לא עקבי. אלון ברנוביץ' מדבר על ה"על-זמניות" של הפרוייקטים שמתכנן: על לא להיות אופנתי, אלא למצוא את האמת של הפרויקט ואת הסיפור שלו ולתת לו חיים. מדובר בתהליך שטומן בחובו הבנה של הפרויקט, של קהל היעד ומה שהוא יישדר ולכן ההדמיות חיוניות בתהליך העבודה.

ArtImg_uil8_BK802

(מלון Wyndham Grand Hotel בפרנקפורט.)

תהליך יצירת ההדמיה הוא מורכב ומאתגר לשני הצדדים (BK וטוטם) אומר ברנוביץ', כיוון שכל סיפור מסופר בדרך ייחודית וזו, כוללת יצירת מודלים מיוחדים שכמותם לא נראו ולכן פעמים רבות על סטודיו טואם לבנות אותם מאפס  ולהביא אותם לממשות. גם רמת הטקסטורות מאוד חשובה ולכן הדקדוק הוא לפרטי פרטים, עד לכדי דגימת החומרים האמיתיים וייבוא שלהם למודל הממוחשב. אלון מדמה את תהליך יצירת הפרויקט לשרשרת מזון שבסופה נמצא המודל המוגמר ולכן, אומר, צריך לבחור בקפידה את מי שיעמוד שם בסוף התהליך.

ArtImg_4N4O_BK584B

(טאפאס בר אחד העם.)

בחירת טוטם כחברת ההדמיות של BK, בכל פעם מחדש, נותנת גושפנקא ליכולת של ההדמיות, לשקף ולעורר לחיים כל חזון שנבנה בפרפקציוניזם ובפדנטיות המאפיינים את משרד אדריכלים זה, אלה שהביאו אותו לאן שהוא נמצא היום.

ArtImg_2z54_BK584reel

(הדמיות של טוטם למסעדת יפו-תל אביב.)

ArtImg_2GHZ_BK359

(צילומים של המסעדה במציאות)