כך הופכים את מרכז העיירה הדרומית למרחב מודרני, מתחדש ועכשווי

הדמיה של התחדשות עירונית
מבט אל רחוב הרצל העתידי

בימים אלו מקדמת עיריית אופקים תב"עות (תוכניות בניין עיר) להתחדשות עירונית ברחוב הראשי של העיירה הדרומית הוותיקה, רחוב הרצל ומרכז העיר. בעירייה מסבירים כי המטרה היא "לממש את הפוטנציאל הגלום בשדרה הראשית של העיר". הדגש התכנוני מושם על עירוב שימושים בין מסחר, תעסוקה ומגורים.

העסקים יעמדו במרכז הפעילות

במסגרת הפרויקט מתוכננת חזית מסחרית אחידה לקו רחוב פתוח, רחב ולא מגודר. במקביל, מקודמים גם פתרונות תנועה, חניה, פריקה וטעינה, שמותאמים לצרכי בעלי העסקים. "נגדיל ונסדיר את שטחי המסחר, ונהפוך אותו למוקד משיכה ליזמים חיצוניים", אומרים בעיריית אופקים.

הדמיה של מרכז עיר
לב העיר יהפוך למוקד משיכה

כיצד מחזירים את הרחוב לתושבים?

עירוב השימושים מיועד להעניק לתושבים את כל הצרכים לאורח חיים מודרני קרוב לבית ונוח. כך למשל, יורחבו שטחי מסחר בקומות הקרקע, התשתיות יעברו שדרוג, יוכשרו שטחי חנייה ציבוריים ואף יוגדלו זכויות הבנייה למגורים. כל זאת יקרה לצד יצירת מרקם אדריכלי ייחודי, המשתקף מההדמיות.

הדמיה של עירוב שימושים
מרקם אדריכלי ייחודי למרכז העיר

העתיד והעבר נפגשים במרכז

שכונת הסמטאות מסמלת את העיירה אופקים בראשית דרכה. על מנת לשמר את הצביון והמסורת של המקום, נקבעו בתוכנית גם עקרונות שימור מוקפדים. כך למשל, גובה המבנים יהיה עד שתי קומות, שפת ריהוט הרחוב והריצוף תהיה ייחודית לאופי העיירה ויוגדרו מראש פרטים עיצוביים אחידים לחזיתות המבנים.

הדמיה של בניה מרקמית
בנייה מרקמית נמוכה לשמירה על הצביון המקומי

משרד מרש אדריכלים שאחראי על התכנון מוסר כי: במסגרת תכנית להתחדשות עירונית באופקים מתוכנן מחדש רחוב הרצל, הרחוב הראשי של אופקים, ומרכז העיר הקרוי “לב העיר”. התכנון מתחשב בהיותה של אופקים עיר הבירה של המרחב הכפרי, אשר מחד גיסא מצריכה יצירת מסגרת תכנונית למתחם עירוני מעורב שימושים בקנה מידה הנכון לאופקים ומאידך גיסא מתחשב בקהילה הקיימת ויוצא מנקודת מוצא של השבחת הקהילה ולא החלפתה. כך יתקבל בעתיד, באופן מודולרי, רחוב עם בניינים המלווים אותו בקו בניין אפס, מכילים חזית מסחרית ומעליהם מגורים ותעסוקה. ההדמיות מביאות לידי ביטוי את הערך המוסף שהתכנית מנסה ליצור כדי לאפיין את הרחוב הראשי של אופקים באופן שונה מכל מקום אחר בארץ, כמעין קולאז’ של מבנים צבעוניים המתוכננים ע”י מתכננים שונים בזמן שונה ויוצרים שפה אחידה.

לחצו כאן על מנת לצפות במגוון הדמיות הפרויקט.

לצפייה בפרויקטים של התחדשות עירונית ופרויקטים נוספים לחצו כאן.

 

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.