פיבקו. התוצר- אמנות, התהליך – מעשי.
אדריכל אילן פיבקו הוא כבר לא רק אדריכל, הוא מותג. בעבודותיו ניתן למצוא מגוון סגנונות ורוח יצירתית, אך בעבודה איתו ניתן לראות תהליך שיטתי ומסודר שעליו הוא לא מוכן להתפשר. תהליך שלא מערב במכוון טרנדים או רצון להיות הכי אמנותי.
טוטם, היא אחד הכלים בתהליך הקבוע והמסודר הזה, שמוביל לתוצר קרוב מאוד- למציאות שפיבקו מייצר.
פיבקו מגדיר את המקצוע שלו כ"מספק פתרון בעיות אדריכליות" ומבחינתו, לא משנה אם הוא מתכנן בית סוהר או ארמון, התהליך והשאיפה יהיו זהים: לחקור ולהגיע לשורש המהות והפונקציה ולספק פתרונות.
מבחינתו שום דבר לא אוטומטי, יש לבחון את ההגדרה והמושג של מה שעושים: "כוס, מה היא? כלי שמטרתו להעביר נוזל. עליו להיות יציב, נוח לאחיזה, אטום…"
פרויקט מגורי סטודנטים של "אחים אוזן"
את תהליך הבדיקה והמחקר מלווה טוטם, ככלי הכרחי בידיו של פיבקו לבדוק ולבחון ולוודא ש"רואה כי טוב" כהגדרתו. את ההצלחה שלו מייחס פיבקו לכך שבכל פרויקט יש רגע שמסתכל ורואה את הפרויקט כאילו לא ראה אותו מעולם. "הפן העיצובי לא מגיע במנותק, אלא משרת את הפונקציה ולבסוף גם את החוויה מהשכונה, מהבניין או האובייקט" אומר אילן.
פרויקט בית פרטי
פיבקו ביחד עם שותפו עמית מס, תוך עבודה עם חברות כמו "תדהר" על פרויקטים מרשימים בקנה המידה שלהם, הטמיע במשרד את שיטת ה-BMI המקנה שליטה מלאה על הפרויקט בכך שמרכזת את כל החומרים האדריכליים ואת כתב הכמויות לקובץ שיתופי תלת מימדי המהווה מאגר מידע יקר ערך המאפשר ליזם או לכל גורם המעורב בפרויקט לקבל מידע בזמן אמת ואף לצפות עלויות עד רמת האדמה.
פרוייקט "תדהר ראש העין"
אילן מספר כיצד במרוץ השנים נוצר במשרד שלו איזון בין התוצר של "המכונה המשומנת היטב" שהיא התהליך, לבין המקום היצירתי הראשוני והחוקר. ישנו תהליך עבודה שיטתי שנותן את המענה המושלם ליזמים ולקבלנים. והבונוס? הוא הטאץ' של פיבקו.
פרויקט "יבנה החדשה" של תדהר
טוטם גאה להיות חלק מהתהליך הזה בכל פעם מחדש ולהיות החוט המקשר בין הרעיון והיצירה, לבין התהליך השיטתי והתוצר המופלא.
פרוייקט חוף הצוק בת ים