לפני כעשור, אילן פיבקו היה שקוע בתכנון וילות לעשירון העליון – הם הבינו את חשיבות הסטנדרט הגבוה והרשו אותו לעצמם. הכל השתנה כשאילן הצטרף לתחרות תכנון של פרויקט הכולל עשרות יח"ד במרכז. הסגנון שהוכתב- טוסקני! פיבקו הלך עם האמת שלו ועם תכנון נקי וזכה בתחרות כמתכנן אנונימי. היזם, הבין שלמרות שמה שרצה היה טוסקני, מה שהוא צריך זה… את פיבקו. התכנון הוביל, למכירות בשיעור יוצא דופן ולהצפת הזמנות לתכנן בנייה רוויה. פיבקו מצא קהל חדש ומרתק, רחב יותר, שיודע להעריך תכנון טוב וגילה שסטנדרט גבוה תופס בכל מקום ואינו נחלת העשירון העליון. טוטם היוותה כלי חשוב לאורך כל הדרך וזוכה ללוות את תהליכי החשיבה של אילן פיבקן והוצאתם לפועל לאורך השנים. יחד עם פיבקו, טוטם עוברת תהליך של יצירה, שמתחיל בקונטקס ופונקציה המקדימים בצעד את ההשראה. פיבקו בונה מעין "קלסתרון" של קהל היעד, באיזו סביבה יגור ומה הצרכים והדברים שמרגשים אותו וטוטם יוצרת עבורו את המראה.

בלוק אירופאי בפלורנטין: פרויקט "מתחם גבולות"

תכנון שהוצע ע"י אילן פיבקו למתחם בפלורנטין, במטרה ליצור בלוק גדול של בניינים צמודים בדומה לאזורים באירופה, המשלבים מסחר ברחוב ומגורים ממעל ויוצרים שיתוף קהילתי, בדומה ל"רבעיית פלורנטין" בתכנונו של פיבקו שהיום מוכרת כמוקד תרבותי קהילתי סביבתי.

 

נוף לגינה לכל דייר: פרויקט צירלסון ת"א

הדמיות לפרויקט תמ"א בת"א שהביא עימו אתגר אדיר- לשמר לכל דייר את התנאים המקוריים: כיווני אוויר, מיקום וכו'… בתוצר הסופי, אילן פיבקו הביא עימו אלגנטיות ורוחב נדיב של חזית הסלון כלפי הגינה הציבורית.

בניה רוויה עם אישיות: "פיבקו מול הים"

הדמיות לפרויקט של כ-160 יח"ד במבואות חיפה בעלת אופי נאו באוהאוס כשמה שמייחד אותה זו חזית לא חזרתית היוצרת זהות שונה וייחודית לכל דירה. פיבקו יצר צורות שמתפתחות מתוך עצמן ויוצרות מגוון זהויות לבניין.

פרויקט יד לבנים 21 בת"א

לראשונה בשכונת יד אליהו: פרויקט יוקרה- פינוי בינוי בתכנונו של אילן פיבקו. בניין בן 7 קומות הכולל דירות 2 -5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. האתגר היה לספק בניין ייחודי ואסתטי ומצד שני להשתלב בסביבה הקיימת של השכונה.

פרויקט "מבנן 1"

שיתוף פעולה נוסף בין אילן פיבקו אדריכלים, בהדמיות עבור חברת אפרתי מדפיס לפרויקט 2 בנייני מגורים.

חברת טוטם הדמיה ואנימציה יוצרת עבור פיבקו אדריכלים הדמיות כבר עשור, וממשיכה לשמש כלי עבורו בפרויקטים ציבוריים, פרטיים, בנייה רוויה ועוד…