פארק אריאל שרון זכה בפרס העיצוב הירוק בקטגוריית אדריכלות נוף של המרכז האירופי לאדריכלות לשנת 2010.  12 שנים אחרי, מתחילות עבודות הביצוע

הדמיה של פארק

גשר הפארק המרכזי- (בתכנון משרד גבריאלי סגל) גשר הולכי רגל רחב עם שבילי אופניים ונקודות שהייה לאורכו. הגשר מגשר מעל כל הואדי ומייצר חיבור מהטילת הדרומית לטיילת הצפונית. בתמונה מבט לכיוון צפון ולכיוון נחל כופר.

פארק אריאל שרון הוא מובלעת ירוקה בלב גוש דן. הוא מתוכנן כפארק מטרופוליטני לרווחת תושבי האזור כולו  – ריאה ירוקה ואזור לנופש בחיק הטבע עבור תושבי המטרופולין.
הפארק משתרע על פני שטח של 8,500 דונם, הכוללים את פארק המחזור חירייה ומרכז המבקרים שלו, "הר האשפה" חירייה, מתחם הופעות הנישא על גבעה, טיילת, מרכז צפרות, מסלולי הליכה, שבילי אופניים ועוד. בפארק גם מגוון ביולוגי עשיר.

במרכז הפארק עובר נחל איילון, נחל בעל אגן ניקוז גדול ביותר. בשל זרימת המים הרבה בנחלים בחודשי החורף והעובדה שהפארק מהווה אגן ניקוז של שטח נרחב, נגרמות מדי שנה הצפות בשכונות הדרומיות של תל אביב הסובבות את הפארק, וכן מוצפים צירי תחבורה מרכזיים בתל אביב.

הדמיית פארק
הקירוי הסולארי מעל הגשרים מנצל את אנרגיית השמש להפקת חשמל כחלק מהתפיסה ה"אנרגטית" של הפארק.

הפארק העתידי – ניצול האילוצים לטובת הציבור

פרויקט מפעל פשט ההצפה בפארק תוכנן כך שיענה על בעיות ההצפה ויווסת את הזרימות. ויסות הזרימה בנחל נדרש גם לצורך הקמת מסילת הרכבת הרביעית שחלק מן התוואי שלה עובר מעל תעלת איילון שאליה מתועלים מי הנחל.

הדמיית פארק עירוני
רחבה בטיילת הצפונית המובילה למתקן הכניסה, מבט מצפון לדרום.

הנדסה שיוצרת אדריכלות

בלב הפארק ייחפר אגן ניקוז מלאכותי רחב ידיים שיקלוט כמויות עצומות של מים באירועי שיטפון. האגן שנחפר יכיל מי גאות ממעלה האגן באירועי גשם קיצוניים. השינוי הדרמטי של פני השטח מהווה אתגר.

הדמיה של פארק עירוני

מתקן הכניסה מעל האיילון- המתקן מאפשר מעבר להולכי רגל ומייצר חיבור בין הטיילת הצפונית להר חירייה. המתקן מעביר מים בזרימות נמוכות לואדי במשך כל השנה, בעוד שאת הזרימות החזקות המתקן מפנה לתעלת המעקף.

עיצובו מחדש של פשט ההצפה ייצור ואדי מרכזי שבו יעברו הנחלים, ובחלק העליון של אזור האיגום יימצא שטח מוגן מהצפות שבו מתוכננות טיילות, אזורי פעילות שונים, מתקנים ואזורי מסחר.

הדמיה של פיתוח נופי

מבט תקריב מגובה אדם בגשר הולכי הרגל עם שבילי אופניים ונקודות השהייה לאורכו.

המתכננים

הפארק תוכנן על ידי אדריכל הנוף פרופ' פיטר לאץ הגרמני ובנוי על עקרונות הקיימות ופיתוח בר קיימא. הפארק זכה בפרס העיצוב הירוק בקטגוריית אדריכלות נוף של המרכז האירופי לאדריכלות לשנת 2010.

משרד ברוידא מעוז אדריכלות נוף, בעל ותק של 30 שנה, שותף לתכנון פרויקט הפארק. בנוסף, הוא אחראי על תכנון פרויקטים נקודתיים בפארק כמו המגוון הביולוגי ובריכת החורף. בשנים הבאות ייבנו פרויקטים נוספים שיעשירו את מגוון השימושים והפעילויות בפארק. פרויקטים אלו יכללו אמפי, אגם מלאכותי, שטחי מסחר, פנאי ונופש.

לצפייה במגוון הדמיות הפרויקט, בביצוע חברת טוטם, המתמחה בהדמיות לתחבורה, תכנון ובנייה, לחצו כאן.

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.