המוסד האמנותי והתרבותי המוביל בצלאל יוצא להקמת קמפוס חדש – הצטרפו אלינו לסיור וצפו בסרטון מעורר השראה אל מול הנוף הירושלמי

הדמיות מחשב של קמפוס בצלאל
קמפוס בצלאל מציג: מעטפת זכוכית משקפת ושקופה

בצלאל, האקדמיה המובילה בארץ לאמנות ועיצוב מקימה בימים אלו קמפוס חדש ומודרני, שישתרע על פני כ- 42,000 מ"ר של ארכיטקטורה מוקפדת, בביצוע משרד האדריכלים הבינלאומי SANAA. נשמע טוב? חכו עד שתראו הכל…

מותר להתרגש!

רצוי ומותר להתרגש מהצצה אל הקמפוס, שמצליח גם לשמר את המסורת הוותיקה וגם להכתיב את הטון התרבותי החדש.  התכנון שתוכלו לראות בהדמיות המדויקות שלפניכם, מציג לכם מבטים פנימיים וחיצוניים של המבנה, שבנוי כולו כחלק מהנוף הירושלמי האותנטי! רוצים להתרגש עוד יותר? אז אל תוותרו על סיור וירטואלי בקמפוס.

הדמית מחשב של גג קמפוס בצלאל
משפיעים על הזהות התרבותית של מדינת ישראל

כיצד המבנה מעביר את המסר האמנותי?

מבנה בצלאל המקורי נבנה ב-1906 על ידי האמן בוריס ש"ץ והוא נחשב ליצירת פאר בפני עצמה. אלא שהמעבר למבנה החדש היווה הזדמנות למוסד היוקרתי להכתיב מחדש את הטון של האמנות הישראלית. במילים אחרות, מבנה הקמפוס החדש הוא אמירה תרבותית, ששואפת לחבר בין ערכי הטבע והמורשת לבין הקדמה והיצירה.  

סוד היצירה: מרקם אורבני ירושלמי

כאקדמיה מובילה לאמנות וארכיטקטורה בישראל, מציגה לראשונה בצלאל מסר חדשני המשלב בין המבנה לבין המרחב העירוני. האמצעי שנבחר להעביר את המסר הוא שיקוף של הנוף המדורג, המאפיין את ירושלים. כך נוצרה לה אמנות חדשה בבירה. 

הדמיות אדריכליות לקמפוס בצלאל
פריסה אופקית של לוחות הבטון תעניק מבט פנורמי על ירושלים

כיצד מעמיקים את הזהות עם הבירה?

הזהות עם מאפייני העיר משתקפים מכל חלק במבנה – והחצרות תחילה. כך למשל, מרפסות המבנה ירוצפו באבן ירושלמית, הגינון יקבל צבעוניות ירושלמית והאלמנטים המקשרים בין החללים, ישוו לחצרות מרקם אורבני מקומי.

בהקשר זה, מעניין לציין כי עיריית ירושלים עצמה "עיצבה" חזון למאפייניה האורבניים, כפי שהם עתידים לבוא לידי ביטוי בכניסה לעיר.

שווה להציץ בסרטון הכניסה לעיר ירושלים של חברת טוטם הדמיה ואנימציה.

הדמיות ממוחשבות לקמפוס בצלאל
רמפות ומדרגות יחברו בין לוחות הבטון

שקופים לגמרי

מסר נוסף שמבקשת בצלאל להעביר הוא השקיפות. שימו לב כי מעטפת הקמפוס החדש עשויה כולה מזכוכית שקופה, שכמו משקפת את המבנים שסביבה. בנוסף, המעטפת מסמלת את השקיפות של האקדמיה כלפי הציבור ומאפשרת לו להביט עליה מבחוץ ומבפנים, באותה עת.

לנוע בחופשיות בין מפלסי הקמפוס

הקמפוס החדש ייבנה על פני שטח של 13 דונם והוא יכלול 6 קומות, 2 קומות מתחת לפני השטח ו- 4 קומות מעל לקרקע.

המלצה שלנו? תתעכבו על ההדמיות הבאות: את המבנה ירכיבו לוחות בטון חשופים בעלי תצורה מדורגת והם ייתמכו על ידי 6 גרעינים מחופים באבן ירושלמית כמובן. בנוסף, הרמפות והמדרגות שיחברו בין לוחות הבטון הם אלמנט אמנותי משגע בפני עצמו. ולמה כל זה נועד? כדי ליצור תנועה חופשית בין המפלסים בבניין. אהבנו!

הדמיות לקמפוס בצלאל
חללים מגוונים לריבוי שימושים

אילו חללים ישרתו את באי הקמפוס?

כיאה למוסד אקדמי מוביל, הקמפוס החדש יכלול חללים לשימושים מגוונים, הן לצורכי לימוד והן לצורכי פנאי. מההדמיות ניתן להתרשם מחללי הפרויקט השונים: חזיתות המתחם, כיתות הלימוד והסדנאות, משרדי הנהלה, חללי הסטודיו וגלריות תצוגה ועד לחנות, בית קפה הקפיטריה ועוד. שורה תחתונה: אין סטודנטים שלא היו רוצה לקרוא ספר מול הנוף הירושלמי!

אז כיצד ייראה קמפוס בצלאל החדש?

מומלץ! צפו בסרטון הייחודי המאפשר חווית ביקור בקמפוס החדש, עוד בטרם נסתיימה בנייתו.

היוזמים והמבצעים

המכללה האקדמית בצלאל.

אדריכלות: SANNA אדריכלים.

הדמיות: טוטם הדמיה ואנימציה.

 

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.