ככה בונים שימושים זמניים: ראו כיצד מתחם מכולות שיוקם על מגרש ריק בירושלים, יהפוך את משולש השכונות הדרומיות לאזור מסחרי ותרבותי שוקק חיים

החברה הכלכלית לירושלים יזמה פרויקט ייחודי, שצפוי להפוך מגרש מיותם למרכז מסחרי ותרבותי זמני. על מנת לייצר שימושים זמניים על הקרקע, נעשה שימוש במכולות, שיהפכו לבית לפעילויות. בהמלצת מתכנני הפרויקט גויסה חברת טוטם, המתמחה בהדמיות לתכנון אורבני, והתוצאה לפניכם.

הדמית מחשב של מתחם מכולות

המכולה- "אוצר" תכנוני רב שימושים. תכנון: ב.או אדריכלים הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה

"תחנה" ממכולות

פרויקט המכולות "צרת" ממוקם בתפר שבין השכונות תלפיות, מקור חיים והקטמונים. הוא יוקם על מגרש הגובל בשלושת השכונות, בסמוך לתוואי מסילת הרכבת ההיסטורי. הפרויקט תוכנן כ"תחנה" על המסילה, כך שהוא יחבר לראשונה את שכונות דרום העיר. הייחוד שבתכנון הוא שימוש בתחנה כציר מרכזי לבאים ושבים. למעשה, מתחם המכולות יהפוך לשער כניסה לאזור המיועד להולכי רגל ורוכבי אופניים.

הדמיה אדריכלית של מתחם מכולות

הדמיה:  מבט על תחנת המכולות

פנים רבות למכולה

היתרון הגדול בשימוש במכולות הוא הגמישות המבנית שלהן. המכולות מתאימות לשימושים רבים. במקרה הזה הן נבחרו לשמש למשרדי הייטק, סדנאות לאמנים, מקומות בילוי וכאודיטוריום פתוח. לאחר סיום השימוש בהן, המכולות יועברו למקום ושימושים אחרים. הפרויקט מהווה מודל לניצול המכולות לשימושים זמניים עבור מגרשים ריקים, העומדים מיותמים בשכונות בכל רחבי הארץ.

הדמיה של מכולות

הדמיה:  מבט תקריב לתחנת המכולות

כיצד משמשמות המכולות לתכנון אורבני חדשני?

לאחר שעיריית ירושלים הגדירה מחדש את אזור תלפיות כמרכז עסקים, משרדים ובילוי, הוחלט למנף את האזור התעשייתי-יצרני. על מנת ליצור פרויקט שבמרכזו זמניות וגמישות, תוכנן מתחם המכולות "צרת" כפרויקט בר חלוף. המתכננים עשו שימוש במכולות כמבננים מודולריים ניידים, תוך ניצול יתרונות השינוע והשימוש החוזר. באופן זה ניתן מענה מערכתי למרחב העירוני. מתעניינים בהדמיות לפרויקטים אורבניים?  

הדמית מחשב של מתחם בילוי

הדמיה:  מבט לילה של תחנת המכולות

כדאיות כלכלית כמנוף לפרויקט

המתכננים הפכו את חסרונות השימוש הזמני במגרש ליתרונותיו של הפרויקט. הוא יוקם ויפעל במשך כחמש עד עשר שנים ובהתאם, הוכנה תכנית עסקית. המטרה היתה לחשב את עלות הפרויקט, ההכנסות הצפויות וההשקעה העירונית, דבר שאפשר ליצור תכנית גמישה. בהתבסס על התכנית, הוכתבו היקפי הבניה והפרוגרמה השימושית שלה.

הדמיה של מתחם בילוי
תכנון למתחם מסחרי חדשני ברמת השרון בתכנון ב.או אדריכלים

הפרויקט הוזמן כתכנון ראשוני ועקרוני ע"י חברת "עדן", החברה הכלכלית של ירושלים.

הפרויקט מתוכנן ע"י האדריכלים בוגרי בצלאל ארנון ברעם ואסף אושינסקי, ממשרד ב.או אדריכלים המתמחה בבניה במכולות. בין הפרויקטים במכולות שתוכננו במשרד ניתן למצוא את פרויקט "קונטיינרס" במתחם הבורסה ברמת גן, אשר בנייתו הושלמה לפני כשנה ואת מתחם פרויקט המכולות "פופטיינר" ברמת השרון שחברת טוטם ביצעה את ההדמיות גם עבורו.

היוזמים והמבצעים

עדן – החברה הכלכלית ירושלים.

אדריכלות: ב.או אדריכלים.

הדמיות: טוטם הדמיה ואנימציה.

 

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.