התוכנית לקירוי נתיבי איילון יוצאת לדרך

הדמיה של קירוי איילון

הציר המרכזי בפרויקט המחבר למתחם טרה העתידי. שימו לב לפרגולות הצל המלוות את הולכי הרגל.

תוכנית הקירוי הנוכחית, בניגוד להיקף הקירוי של התוכנית המקורית, מתמקדת במקטע שבין מחלף השלום ומחלף ארלוזורוב.

התוכנית כוללת הרחבה של גשר שיפמן הסמוך למסוף סבידור, ושל גשר מוזס הסמוך למתחם מגדלי עזריאלי.

עיריית תל אביב וחברת נתיבי איילון מקדמות את התכנית שמנוהלת על ידי החטיבה לבינוי ערים וסטטוטוריקה בחברת וקסמן גוברין גבע.

הדמיית על של קירוי איילון
מבט־על של הפרויקט. שימו לב לחיבור לרציפי תחנת רכבת השלום בחלק העליון השמאלי של המתחם.

גשר שיפמן יורחב בכשמונה דונמים, בעיקר לכיוון דרום, ויכלול גם חיבור לטיילת איילון ולמרחב BEYOND המוקם על הגבול עם גבעתיים.

גשר מוזס יורחב בכ־16 דונם, ויציע גישה חדשה, מצפון, לתחנת "השלום" של הרכבת הכבדה. בנוסף הוא ייצור חיבור לקו האדום של הרכבת הקלה ולציר הולכי הרגל המתוכנן מרחוב יגאל אלון עד למגדלי עזריאלי.

הדמיה של נחל איילון
פרויקט קירוי נחל איילון, מבט מדרום לצפון.

איילון כיום הוא סוג של חפיר, אשר יוצר נתק בין מזרח העיר ומערבה. הקירוי נועד להתגבר על המפגע שמייצרים נתיבי איילון להולכי הרגל.

הפרויקט ייצור חיבור בין מזרח העיר ומערבה, כמו גם בין תנועות של מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים).

החיבור בין הרכבת הכבדה, המטרו, הרכבת הקלה ועוד, יעודד שימוש משמעותי בתחבורה הציבורית.

הדמיית נחל איילון

פרויקט קירוי נחל איילון. מבט מצפון לדרום.

ההרחבה תיצור קירוי בשטח של כ־43 דונם, כולל שטח הגשרים הקיימים, ותוסיף לעיר תל אביב שטח ציבורי פתוח משמעותי מאוד.

על פי התכנון, הפיתוח כולל כ־24 דונמים של שטחים ציבוריים פתוחים.

הדמיית כניסה לקירוי איילון

מבט ממעוף הציפור על הכניסה למתחם מגשר מוזס.

התוכנית להרחבת הגשרים וקירוי השטח ביניהם תציע שטחים ציבוריים בלבד.

השטחים הציבוריים יכללו פארק פתוח, נטיעות, שבילי הולכי רגל, שבילי אופניים ועוד.

הבינוי יכלול מבנים קטנים כדוגמת קיוסקים, עגלות קפה, ביתנים ודוכנים שונים.

משרד מזור־פירשט אדריכלים ומתכנני ערים מהווה חלק מצוות התכנון של התוכנית החדשה. על הפיתוח הנופי אחראי סטודיו צורא אדריכלי נוף ואת ההדמיות לפרויקט הקירוי יצרה חברת טוטם הדמיה ואנימציה.

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

מאמר מומלץלחצו כאן כדי לצפות בפארק אריאל שרון העתידי.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.