האחוזה הנסתרת שתכנן האדריכל יואב מסר בנווה צדק

הדמיית בית

מבט לחצר הפנימית של האחוזה

נווה צדק, מובלעת קסומה על חופי תל אביב, הוקמה בשנת 1887. זוהי השכונה היהודית הראשונה מחוץ לעיר העתיקה של יפו. הבתים הייחודיים של נווה שלום כוללים חצרות, מדרכות צבעוניות, קירות מגודרים וגגות טרקוטה. השכונה התוססת הזו משכה אליה אמנים כמו עגנון, גוטמן וביאליק. רחוב שבזי מציע את מרכז סוזן דלל, בתי קפה ותחנת חוף.

המרקם הייחודי של השכונה מהווה קנבס מזמין לפרויקטים תכנוניים רבים המעניקים עדיפות לשימור נכסים קיימים.

בנכס של מסר אדריכלים שוכנים שלושה מבנים בעלי משמעות היסטורית. הם מאכלסים את הספרייה, הטרקלין והחללים הפרטיים. בית הקפה הוא מהראשונים בתל אביב, המשרת את העיר הבוהמית בניחוח עשיר. פינת האוכל סביב חלל המפעל הישן מציע חווית עיצוב ייחודית בניחוח פולי הקפה.

הדמיה של בית
מבט פנימי מהשביל המרכזי

תכנית השימור מתמקדת בגישור בין ישן לחדש, בשימור חזיתות היסטוריות תוך הכנסת מערכת קיימות מודרנית. בשילוב קיר מסך פלדה וזכוכית, עוטף התכנון מבנים חדשים, בתי הארחה ואזורים מרכזיים. פרטים אדריכליים כמו צוהר ונקודות חיבור מדגישים את הקשרים בין הישן לחדש. הבנייה החדשה מנוגדת בכוונה כדי להדגיש שכבות של היסטוריה, וממזגת בהרמוניה אגפים נפרדים עם פרטים מינימליים.

מטרת המתכננים היא ליצור איזון ודיאלוג בין המורשת המקומית, הערכים והנוחות והאלגנטיות של החיים המודרניים. השפה העיצובית מגלמת פלורליזם חברתי, פתיחות ומודעות, המשקפים את המהות ההיסטורית של האתר והסביבה.

הדמיית פנים

מבט אל מבואת הכניסה המרווחת

התכנון מנצל את האקלים המקומי, ממקסם חללים חיצוניים בגישה עיצובית מדויקת ומפורטת. האומנות והמומחיות קיבלו עדיפות בעיצוב הבית, ומספקות אירוח רשמי ובלתי פורמלי כאחד. הפריסה מאפשרת תנועה חלקה בין אזורים שונים, ומחברת ללא מאמץ בין חללים פנימיים וחיצוניים.

תשומת לב משמעותית ניתנה לפיתוח שטחים פתוחים, תוך התמקדות בהתקדמות הגנים. הגן הים תיכוני מקבל את פני האורחים עם ההגעה, בעוד שהגן המרכזי מספק אזור בילוי עם בריכה צפה כפולה ומנגנון הצללה עילי.

הדמיית חלל מרכזי

חלל המגורים הפנימי המפנק

הפטיו הפרטי מספק מפגשים משפחתיים אינטימיים ורוגע, בעוד שהחזית העכשווית מזמינה את המבקרים לגן הים תיכוני. אולם הכניסה מספק נוף פנורמי של הפרויקט כולו, עם גישה מרכזית למחזור המשתרעת מעבר לגן המרכזי.

הגן המרכזי משמש כמקום מקלט שליו במרכז העיר, הכולל בריכה צפה לצל ומנוחה. החצר משתרעת בין שני חלקי הבית, ומחברת את חדר האוכל לחלל המרכזי ואת המפעל הישן לאזור הפרטי בצד הנגדי. הבריכה הצפה משקיפה על מקבץ הבניינים ומציעה נוף מדהים לים. הבריכה במפלס העליון מציעה נקודת תצפית ייחודית להעריך את יופיו של הים.

הדמיה של גג

הגג הרחב עם הבריכה העילית הצופה אל הים

יואב מסר אדריכלים הינו משרד אדריכלים שבסיסו בתל אביב, בראשותו של יואב מסר, איש מקצוע מנוסה ובעל מומחיות של 35 שנים בתכנון והקמת פרויקטים בגדלים שונים. למשרד מגוון רחב של עבודות, לרבות אדריכלות ציבורית ואזרחית כגון בתי מלון, בתי ספר ומבני מגורים. את ההדמיות לפרויקט ביצעה חברת טוטם.

לצפייה במגוון הדמיות הפרויקט, בביצוע חברת טוטם, לחצו כאן.

כדי להתעדכן בהדמיות האחרונות שביצעה חברת טוטם לחצו על עמוד הפרויקטים.

כתבות ומאמרים נוספים בנושאי הדמיה ממוחשבת ניתן לראות בעמוד סיפורי הצלחה באתר.